fbpx
'; מדיטציה, מרכבה, תקשור- רותי בן אריה

תרגול מדיטציה – משמעויות הכעסים ושחרורם

שלום לכולנו, מה שלומכם? מקווה כי היה לכם שבוע רגוע ללא כעסים מיותרים.

בהרבה גישות רוחניות אנו מדברים על הצורך לשלוט על הרגשות ולשחרר כעסים כי אין בהם יתרונות ובעיקר כי הם פוגעים בנו.

נכון, אינני חוזרת בי כי בזמן כעס אנו יוצרים הרבה נזקים לעצמנו ולסביבה, הרבה פעמים התעסקות היתר שלנו בכעס רק מגבירה את הבעיה ואינה פותרת אותה. מצב זה יוצר עבורנו חיי קושי יותר מורכבים.

היום אני רוצה לדבר אתכם על היתרון הקטן שקיים בכעס.

תרגול מדיטציה עוזר לנו לזהות כיצד כעס תורם לנו ודוחף אותנו לצמיחה רוחנית

הכעס יכול להיות עבורנו מתנה לזהות נקודות חולשה שקיימות בנו ולא שמנו לב אליהם.

נשמע מסובך?

לא נורא, אם נתגבר על המקום הרגשי שהכעס מספק לנו ונשחרר אותו כמו שלמדנו בפוסט הקודם, נוכל להרוויח גם שיעור למידה חשוב עבורנו.

בואו ננסה לגלות מדוע סיטואציה מסוימת גורמת לנו לכעס?

הרי אנו נפגשים בחיים בכל מיני סיטואציות שאינן מפעילות אותנו ופתאום מראה/ אדם/ סיטואציה מסוימת  גורמת לנו לסערת רגשות חזקה.

מה קרה?

אם נוכל להתבונן במקרה בבגרות, ללא תלות במקרה, ולנסות לגלות למה כעסתי כל כך, נוכל לקבל “הארה” ותובנות מעמיקות מאוד.

כאשר אני מופעלת ע”י מקרה או אדם מסוים, אני יוצאת מנקודת הנחה כי אם הסיטואציה כל כך הפעילה אותי זה סימן שהיא נגעה בי בנקודת חולשה שקיימת בי.

הרבה פעמים ישנם מספר נקודות כאב שקשורות למקרה, ורק העמקה והתבוננות אמיצה תוכל להבהיר לי מה קרה כאן.

נכון שאנחנו במחשבה ראשונה נרצה להצדיק את עצמנו ולשלול את האחר. אנחנו גם נחפש צידוקים לתחושות שעלו בנו.

אם נשחרר רגע את ההפעלה הרגשית וננסה להתבונן בצורה ניטרלית במקרה ולהבין מה היה כאן?

מדוע המקרה כל כך הסעיר אותי? מה הוא עורר בי שכל כך כואב ויוצר בי את התחושות שעלו.

במצב זה תגלו כי ברוב המקרים, נקודות הכאב כלל לא קשורות למקרה הנוכחי. המקרה היה רק טריגר למשהו כואב ועמוק יותר שאינו פתור בנו.

לדוגמה- מישהו לא התייחס לדעתי או ביקר ושפט אותי- אני יכולה מאוד לכעוס עליו ועל היחס והגישה שלו… ועוד כהנה מחשבות כעס יעלו בי.

אבל אם אשחרר את עצמי מההתבוננות במקרה הנוכחי ואנסה לבדוק מה המקרה מבהיר לי לגבי עצמי –

אולי יש לי קושי כללי עם ביקורת. אולי זה יושב על מקרה של ביקורת שחוויתי בילדות ומאוד חסמה אותי, אולי המקרה הזה נוגע בילדה הקטנה שבי שעדיין מנסה לקבל אישור והכרה בעצמה,

אולי המקרה יושב אצלי על הצורך שכולם יאהבו אותי כי…

אולי האדם הזה בכלל מזכיר לי חוויה אחרת או אדם אחר מהעבר שיש לי אתו מערכת יחסים לא פתורה?

זה יכול להיות כל כך הרבה נקודות חולשה שרובם אינן קשורות למקרה הנוכחי.

לכן מקרה כעס מחולק אצלי לשניים-
  1. התמודדות עם המקרה ועם הסיטואציה כדי לפתור אותה (לשפר מערכות יחסים, לשפר את הביטוי העצמי, לדבר, לתקן, להסתכל קדימה…)
  2. התמודדות עם עצמי, לגלות מדוע המקרה פגע בי כל כך, איזה נקודות חולשה קיימות בי שהמקרה הפעיל בי. נקודות אלה אינן קשורות בדרך כלל למקרה עצמו אלא רק לי ולעבר שלי.

המדיטציה שהקלטתי מתייחסת לשני חלקי החוויה של הכעס, גם לשחרר את המקרה ולעזור לי לתקן ולשפר את היחסים , אך גם לעזור לי לגלות מהם הנקודות הכואבות והנעלמות שהמקרה הפעיל אצלי.

למעבר למדיטציה – היכנסו לעמוד מדיטציות לשחרור כעסים וסליחה

כאשר אוכל להבין ולשחרר את החסימות האלה אקבל את המתנה הגדולה שהכעס נתן לי-  היכולת לגלות את החולשות שלי, לשחרר ולשלוט עליהם.

אז כמו שאמרתי- חוויית כעס היא כמו פנס שמאיר לי באור חזק את הנקודות אצלי, אל תפחדו להתבונן ולגלות אותן, רק תרוויחו הרבה הבנות ולמידה.

ואז באמת יהיה לכם קל לסלוח, לוותר ולהרפות מהכעסים.

כי לא כיף לכעוס, לא?

שיהיה לנו שבוע רגוע ונפלא…

אוהבת, רותי


למעבר לתרגיל לחצו כאן