" />  לימודי מיסטיקה - אנרגיה אסטראלית - מרכז באהבה למודעות רוחנית

אנרגיה אסטראלית- שינה וחלימה

כשאנחנו נרדמים יש לנו תחושה כאילו משהו משתלט עלינו. לאט אנחנו מאבדים קשר עם המציאות. בהתחלה אנחנו חשים עייפות, העיניים נעצמות והשמיעה נחלשת, הגוף נחלש ואין לנו כוח להזיז את הגוף. לאט אנחנו נכנסים לשינה ומתנתקים מהמציאות. לפעמים אנחנו נרדמים בבת אחת ולא חשים את שלבי ההרדמות אלא פתאום נעלמים למציאות חלומית.

מה קורה בשינה?

חלק גדול מהאנרגיה האסטראלית משתחררת מתוך הגוף שלנו.

כאשר האנרגיה יוצאת מהגוף אין לנו כוח פיזי, כי האנרגיה האסטרלית היא אנרגיה פיזית שאיתה אנחנו עובדים ומשתמשים ביומיום (לדוגמה – כשאני רוצה להרים כיסא אני מרכזת אנרגיה אסטרלית ומשתמשת בה).

מה שקורה בשינה כמו בתהליך מדיטטיבי בהרפיה עמוקה, האנרגיה האסטראלית משתחררת מהגוף ומתחברת לאנרגיות הרוחניות שלנו.

בשינה קורים הרבה תהליכים חשובים. חלקם קשורים לתהליכים פיזיולוגיים, אבל אחד הדברים החשובים זה המסעות האסטראליים  שאנו עושים דרך החלומות.

למרות שרובנו לא זוכרים את החלומות הם עוברים לתת מודע ובעצם בתהליך החלימה אנחנו עושים עבודה רוחנית מאוד חשובה. חלק גדול מהחלומות שלנו הם מסעות אסטראליים. אלה מסרים שעוברים לתת מודע, זו תקשורת שנוצרת בין התודעה שלנו להכרה שלנו.

כך אנחנו עושים תהליכים רוחניים.

מבנה הנשמה

כשדיברנו על מבנה הנשמה למדנו שהישות שלנו היא תודעה רוחנית מאוד גבוהה. כאשר הישות שלנו בוחרת להיוולד בעולם הפיזי, (יש אנרגיות רוחניות ופיזיות שיוצרות אותנו כאדם שלם. יש גוף פיזי, גוף אתרי, הילה, אנרגיה אסטראלית שהם האנרגיות הפיזיות). ישנו עוד חלק שנוסף לתודעה שלנו שקוראים לו הכרה. זה חלק רוחני שמלווה אותנו בעולם הפיזי.

כשאני פוקחת את העיניים בבוקר אני עובדת עם ההכרה שלי, דרכה אני לומדת להכיר את העולם הארצי.

אנחנו יכולים לקרוא לה גם מודע. מה שאני מכיר ויודע על העולם, על המציאות סביבי.

התת מודע שלנו מכיל את כל החוויות שחווינו ושיעורים שלא סגרנו בכל חוויות החיים הארציות שהיינו. הם ברמת הישות אבל הם נמצאים בתת המודע הארצי ומפעילים אותנו כאן. בחוויות, בשיעורים שלנו כאן, בעולם הזה, במציאות שלנו העכשווית.

זאת אומרת הם קשורים להכרה או למודע שלנו.

העל מודע אלה השיעורים שלמדנו, חוויות שמעשירות ומעלות את התדר של התודעה שלנו.

ההבדל בין תודעה והכרה, שההכרה היא חלק קטן מתוך התודעה שלנו שאתו אנחנו מתפקדים בעולם הפיזי.

חלומות וחשיבותם:

ישנם סיפורים על אסירים שעברו עינויים בשבי. אחד מהעינויים שהיו שמנעו מהם שינה. מה שראו שיכלו לפגוע בהם פיזית , מנעו מהם אוכל או שתייה והם היו מאוד חלשים, אבל עדין הם היו בצלילות מחשבתית.

אבל אם ימנעו ממך שינה תפסיק לחשוב צלול, כלומר זה יפגע בך בכוח החשיבה שלך.

ראו שאסירים שחזרו ופגעו בהם בתהליך השינה במידה רבה, לרובם זה היה בלתי הפיך. זו הייתה פגיעה בלתי הפיכה נפשית. זאת אומרת שפגיעה באיכות השינה שלנו היא פגיעה מאוד קשה.

באחד המחקרים שעשו  לקחו 3 קבוצות אנשים. קבוצה אחת ישנה רגיל. קבוצה שניה לא ישנה בכלל וקבוצה שלישית ישנה אבל לא חלמה. אפשר לדעת מתי אדם נכנס לחלימה. יש במהלך השינה מחזוריות כזו של פעילות מוחית. כאשר אנחנו נכנסים לגלי מוח מאוד עמוקים שנקראים גלי תטה, שם מתבצעת פעילות חלימה. אפשר לראות חלימה לפי הפעילות החשמלית של המוח. החלימה מתבצעת כמה שניות בכל מחזור כזה וגם אנו רואים שבחלימה העפעפיים זזות. אז יודעים שהאדם בחלימה.

לכן הקבוצה השלישית ישנה אבל לא נתנו לה לחלום, כנראה כאשר הגיעו למצב חלימה קצת העירו אותם.

תוצאות המחקר היו שהקבוצה שישנה ולא חלמה התנהגה כמו הקבוצה שלא ישנה בכלל. מכאן התחילו להסיק כי יש לחלימה חשיבות מאוד גדולה והתחילו לעשות כל מיני מחקרים ולהתעניין בנושא החלומות.

הבינו שחלק חשוב בתהליך השינה שלנו זה החלומות.

בחלימה אנחנו עושים תהליכים רוחניים.

לא כל החלומות שלנו הם מסעות אסטראלים אבל חלק גדול מהם כן.

יש לנו סוגי חלומות שהם עיבוד נתונים של המוח אחרי חוויות היומיום. אם ראינו סרט או משה מעסיק אותנו זה יכול להופיע בחלומות. אבל חלק גדול מהחלומות שלנו הם מסעות אסטראלים.

תהליך מדיטטיבי מחקה את תהליך החלימה. ההבדל הוא שבמדיטציה אנחנו לא נכנסים לגלי תטא אלא אנחנו בגלי אלפא.

גלי אלפא הם גלי המוח כשאנחנו נמצאים לפני ההרדמות, זה מין מצב של “נים לא נים”, כאשר אתה עדין לא ישן אבל גם לא ער. כמו במדיטציה כשמרגישים מין עייפות או כבדות כזו.

אנשים שעושים מדיטציה צריכים לישון פחות. איכות השינה שלהם יותר טובה ולכן הצורך בשעות השינה יותר קצר.

מה זו שינה איכותית?

אנחנו לא צריכים לישון הרבה אלא השינה צריכה להיות איכותית.

כאשר אתה קם בקלות בבוקר ואתה ערני. אתה מרגיש שאתה “שבע” מהשינה.

יש אנשים שאומרים לי שהם ישנים ממש טוב, ישנים 10 שעות. קמים עייפים וכל הזמן רוצים לישון.

אנשים שעושים מדיטציות בעצם מחקים את תהליך השינה ובעצם עושים מסעות אסטרליים שזה חיקוי תהליך החלימה רק בצורה מודעת וצורה יותר מהירה .אז אנחנו צריכים לישון פחות ואנחנו קמים בערנות יותר גדולה.

לכן, תהליך של מדיטציה מאוד חשוב ואני לא יודעת איך השימוש במדיטציות אבד לנו בחברה המערבית.

זה יצא מהצורך שלנו משום מה ועכשיו אני חושבת שאנשים מבינים את הצורך שלנו לעשות מדיטציות.

מקרה מעניין:

קראתי פעם כתבה על בית ספר בארץ בצפון שהייתה שם אלימות מאוד קשה. היו שם מצבים קשים של תלמידים והם הגיעו למצב שהמורים כבר לא הסכימו ללמד שם. ההנהלה הייתה צריכה לעשות משהו קיצוני כדי לעשות שינוי והם התחילו להכניס שם לימוד מדיטציות. תוך שנתיים ( אני חושבת ) בית הספר קיבל את פרס החינוך. כלומר היה שם מהפך כל כך גדול ע”י שימוש במדיטציה.

גם אצלי היה דבר דומה. הקלטתי מדיטציות לילדים עבור תלמידה שהיא מורה. היא קיבלה כיתה מאד קשה ללמד והיו שם תוצאות מדהימות.

אין לי ספק שזה כלי מאוד חשוב להשתמש בו.

עוד נקודה לגבי החלימה:

בדרך כלל החלומות  הראשונים הם עיבוד נתונים של המוח. במיוחד אם חווינו משהו מאוד משמעותי.     בשלב יותר עמוק החלומות הם יותר תהליכים רוחניים. אני לא רוצה לדבר על זמן בשינה כי זה שונה מאדם לאדם. אבל בהרבה גישות מדברים על שלב עלות השחר שאז התהליכים יותר עוצמתיים.

אני חושבת שזה משתנה אצל אנשים גם זמן הערות של כל אחד שונה. אצל אנשים יש מחזורי ערות שונים . יש אנשים ששיא הערות שלהם זה בבוקר. אז הם הכי מתפקדים. יש כאלה שרק בצהרים הם בשיא הערות. בבוקר “אין עם מי לדבר”. יש כאלה שבלילה הם בשיא התפקוד שלהם. כל אחד יכול להרגיש מתי זה זמן הערות שלו. וכך רצוי גם לדעת איזה מקצועות מתאימים להם.

לצערנו לימוד בית ספרי הוא קבוע בבוקר ולחלק מהילדים זה לא מתאים ומאוד קשה להם להתרכז ולתפקד בשעות האלה. אם היה להם בית ספר בשעות אחרות הם היו לומדים ומצליחים בקלות רבה יותר.

כל אחד מכיר את עצמו ויודע מתי שעות הערות שלו.

מה קורה כשאנחנו בתקופה קשה?

הרבה פעמים כאשר אנחנו בתקופות סוערות עם עצמנו , בתקופות של שינויים, משברים, התמודדות. אני חושבת שזה גם ביטוי של גיל ההתבגרות שאז הילדים עוברים משברים רוחניים-רגשיים לא פשוטים, אנחנו חווים הרבה עייפות. גם עייפות נפשית וגם עייפות פיזית.

זה לא סתם כי במודעות הפנימית שלנו אנחנו רוצים לישון לא כדי לברוח מהמציאות אלא להיכנס לשינה ולתהליך רוחני וכך אנו יכולים להתגבר על המצב הקשה שלנו.

שינה היא תהליך רוחני

אנחנו צריכים להבין כי שינה היא הליך טוב וחשוב, שינה היא תהליך רוחני שמכניס אותנו למדיטציה רוחנית ולשחרור והבנות רוחניות. בעיקר אם אנחנו לא לומדים ועוסקים בתהליכי מודעות ורוחניות החיי היומיום.

לכן כדאי מאוד ללכת עם התחושות וכן לאפשר לעצמנו או לסובבים אותנו ( בן/בת זוג, ילדים , חברים וכו’…) לישון . לראות בשינה לא בזבוז זמן או בריחה אלא עבודה רוחנית חשובה.

לפעמים יש מצבים שאדם צריך לעשות שינוי או שעשה שינוי ועדין הוא לא מקבל ומכיל אותו. במצבים אלה הוא יחווה קושי בשינה, יהיה קשה לו להירדם או שיתעורר הרבה בלילה.

כאילו משהו פנימי בו מתנגד לתהליך או פוחד ממנו ולכן הוא לא ישן טוב. במצבים כאלה עיסוק במדיטציות ביום מאוד יעזור לשחרר ולקבל את התהליכים שלנו.. מאוד יעזור לשינה טובה.

צריך להבין כי כדור שינה לא עוזר לנו כי בשינה כזו אין חלומות איכותיים אם בכלל. ואז גם נקום מאוד עייפים ושחוקים. אנחנו צריכים להבין כי השינה שלנו היא פרמטר למצב הרוחני שלנו .                           לא להילחם בתהליכי השינה שלנו, להבין את המשמעות החשובה של השינה ולטפל בעצמנו כדי להגיע לשינה איכותית ומשמעותית.