הסבר ותקשור 10.12.2014

רותי- "… אמרתי לכם בשבוע שעבר כי תזכירו לי לדבר על צינור הפראנה, לא רציתי בשבוע שעבר להעמיס עוד אינפורמציה,
צינור הפראנה הוא ערוץ שמתחיל בקצוות המרכבה , מהעלה הראשי עד העלה התחתון, ערוץ שעובר דרך שקרת הכתר , עובר דרך הגוף שלנו ויורד כלפי מטה, בתוכו יושבות השקרות( ערוצי האנרגיה בגוף שלנו ) ואנחנו בעצם דרך הצינור הזה אנחנו נושמים פראנה. פראנה היא אנרגיית היקום, בסדנת " פרח החיים" קראנו לה " אהבה רוחנית" , נתנו לאנרגיה הזו שמות רבים. אנחנו כל הזמן מצנרים אנריה זו לגוף ואנחנו זקוקים לה יותר אפילו מאוכל ומים. כשאדם לא מקבל פראנה הוא מת, אי אפשר בלעדי הפראנה, ואחד הדברים החשובים לעבוד על הרחבת צינור הפראנה, לפתוח אותו. כשאנחנו עובדים על השקרות אנחנו עובדים על צינור הפראנה, מרחיבים אותו, זה לא רק לפתוח את השקרות אלא הכוונה תמיד בעצם להכיל יותר אנרגיה לגוף כי בעצם אנחנו מרחיבים את יכולת הספיגה האנרגטית של הגוף שלנו כדי לקבל יותר אנרגיה. כשאתה מקבל יותר אנרגיה , ואנרגיה היא גם ידע ,אז אנחנו מקבלים יותר חיוניות לגוף, עוברים תהליכים יותר חזקים ע"י הפראנה. הפראנה מקשרת אותנו לכל המימד הרוחני, זה לא רק ידע אלא זו אנרגיה שאנחנו ניזונים ממנה.הנשמה ניזונה כל הזמן מהאנרגיה הזו שנכנסת ומוכלת לתוך הגוף שלנו, השקרות מתמירות אותה משנות את התדר שלה למימד הארצי. דיברנו על השקרות שהן כל הזמן בתנועה וכשהם יותר בחיוניות אנחנו מזרימים יותר אנרגיה לגוף. אחד הדברים החשובים אחרי שאנחנו מאזנים את שדות המרכבה, את העלים של המרכבה עם הזרימה שלהם, אנחנו עובדים על פתיחת צינור הפראנה, להרגיש כיצד אנחנו מרחיבים אותו. אנחנו עובדים כמו בסדנת " פרח החיים" כשאנחנו פותחים את השקרות עם מים ואור, זו גם שיטה של הרחבת הפראנה, אני לא יודעת אם היום בתקשור נקבל אינפורמציה על צינור הפראנה אבל אם כן אז תדעו על מה מדובר.אנחנו בעצם מדברים על הצינור האנרגטי שהוא מזין ומניע גם את המרכבה, זה מניע הרבה דברים אבל גם את פעילות המרכבה.
זה גם חשוב לעבוד על ניקוי השקרות, אתם זוכרים את התרגיל ב" פרח החיים ב"- חיבור השקרות הרוחניות והפיזיות – לכל שקרה פיזית יש שקרה רוחנית ואנחנו עובדנו על החיבור בינם, חיברנו את שקרת הבסיס הפיזית עם שקרת הבסיס הרוחנית ע"י מרכבה בצורת מגן דויד שנמצאת במרכז השקרה והיא קושרת בין השקרה הרוחנית והפיזית. כי אנחנו צריכים להבין כי המרכבות נמצאות במקרו והמיקרו, כמו שיש מרכבה לגוף יש גם מרכבה לכל תא, יש חיבור לכל חלקיק פיזי עם חלקיק רוחני והמרכבות קושרות אותם, קושרות את הנשמה לגוף הפיזי, גם כאן אנחנו קושרים כל שקרה פיזית לשקרה רוחנית, אמנם המרכבות לא חיצוניות לשקרות כי אנחנו רואים אותן בתוך גרעין השקרה והן קושרת אותן ביחד. כמגן דוד תלת מימדי שמחבר את הרוחני והפיזי ביחד., מה שנעשה עכשיו – נתחיל עם מדיטציה של איזון הגוף וחיבור השקרות ואחרי זה נעשה את מדיטציית המרכבה. חשוב שנשב נוח, אבל לא נוח מידי. למה תמיד במדיטציה יושבים לא בנוח? כדי שאנשים לא יירדמו.

מדיטציית המרכבה וניקוי השקרות

"שבו בנוח, שחררו את כל המחשבות, אפשרו לעצמכם להיכנס לשקט ורגיעה, תנשמו עמוק ( x3),להרגיש את הדופק, שימו לב לנשימה, תנשמו ברכות ועדינות, להרגיש את הגוף והשרירים, תרגישו את כפות הרגלים, שוקיים, ירכיים, את הבטן והאגן, את החזה והגו, תרפו את הכתפיים והשכמות, תרגישו את הידים עד קצות האצבעות, את הפנים והאברים בפנים, את כל הראש, תרגישו את כל הגוף שלכם, כל האנרגיות שלכם בגוף, אתם מופרדים, תגידו, אני מופרדת, אני מופרדת, אני מופרדת, אני בתוך עצמי, תעלו מעטפת שקופה אך אטומה כל האנרגיות שלכם בתוך המעטפת, מה שמחוץ למעטפת לא שלכם, אני באחדות עם עצמי, דמינו שאתם נמצאים מתחת למפל מים, תרגישו איך המים שוטפים את כל ההילה שלכם, תגידו שאתם מוכנים לוותר, לשחרר, להרפות, תרגישו איך שקרת הכתר נפתחת ותנו למים לזרום דרככם בתוך צינור הפראנה, המים זורמים לאורך הרגלים לתוך בטן האדמה. מלמעלה , מהאינסוף תזמנו קרן אור לבנה , האור נכנס לשקרת הכתר מאיר פותח את השקרה וממלא אותה בצבע לבן, מחבר אתכם לעולם הרוחני, מחבר אתכם לאלוקים. תרגישו את ה" לבן" בכתר. האור יורד לשקרת העין השלישית וממלא את השקרה בצבע סגול, מחבר אתכם ליכולות הגבוהות שלכם, לכוחות הריפוי, לכוחות התיקשור, ליכולות הטלפיים, לראיה העל-חושית, לשמיעה העל-חושית, מחזק בכם את האינטואיציה, תנו לסגול למלא את השקרה, תגידו שאתם מרפים, משחררים, מוותרים , האור יורד לשקרת הגרון וממלא אותה בצבע כחול, פותח את הגרון , תרגישו את הכחול במרכז השקרה. האור יורד ללב וממלא את השקרה בירוק וורוד, תרגישו את הצבעים במרכז השקרה, מחברים אתכם לשלווה, לרגיעה, ולאהבה לכל חי, אהבה לעצמכם, לקבל ולאהוב את עצמכם בלי ביקורת, בלי שפיטה, אהבה ללא תנאי, מחבר אתכם ליכולת לקבל ולאהוב כל אדם כמו שהוא, בלי ביקורת , בלי שפיטה, בלי כעס, אהבה לכל חי, תנו ללב להיפתח, האור יורד למקלעת השמש מחזק ומעצים את הצבע הצהוב, תרגישו את הצהוב ממלא את השקרה מחבר אתכם לשמחה, שמחה ללא תנאי, תנו לצבע הצהוב להמיס ולשחרר את כל הרגשות שעוצרים אתכם,את פחדים, הכעסים, העצב, תגידו שאתם מוכנים לוותר, לשחרר, להרפות.
האור יורד לשקרת ההרה באזור הטבור,ממלא את השקרה בצבע כתום , מחזק בכם את התשוקה, היצירתיות, את האיזון הפנימי, שקרה שמחברת אותנו לכל האנרגיות החיצוניות שעוטפות אותנו. תנו לכתום למלא תא השקרה. האור יורד לשקרת הבסיס מחזק ומעצים את הצבע האדום, מחבר אתכם למציאות, לכאן ועכשיו, להצלחה, להגשמה, תרגישו את האדום בשקרת הבסיס. והאור ממשיך לאינסוף.
מלמטה תזמנו אור אחר שעולה לאורך השקרות לאינסוף.
תנו לצבעים לזרום מהשקרות לגוף ולהילה.תקראו לאנרגיה האסטרלית להיכנס לגוף. בקשו מאנרגיות הנשמה להיכנס לגוף , דמינו שאתם עולים לשקרת הבסיס הרוחנית הרוחנית, למקום בו אתם מרגישים שזה שם, בקשו אנרגיה רוחנית ממרכז השקרה ותורידו את השקרה לשקרת הבסיס הפיזית, תראו אותן קשורים ע"י מדגן דוד תלת מימדי במרכז השקרות.. אחרי שחיברתם את שקרת הבסיס הרוחנית תעלו לשקרת המין הרוחנית ותורידו אותה לשקרת המין הפיזית, תקשרו אותן ביחד ע"י מגן דויד.תספגו את האנרגיה שיוצאת ממרכז השקרה הרוחנית למימד הארצי, תרגישו אנרגיה חזקה שיוצאת מתוך השקרות המאוחדות ומתפזרת לתוך הגוף. כשתסיימו תעלו לשקרת מקלעת השמש הרוחנית, איפה שאתם מרגישים שזה נמצא ותורידו אותה דרך השקרות לשקרת מקלעת השמש הפיזית , תאחדו אותן ביחד ע"י מגן דויד, המגן דויד במרכז השקרה מחבר בין שתי השקרות, , תעלו לשקרת הלב הרוחנית ותבקשו לאחד אותה עם שקרת הלב הפיזית, חשוב שצינור הפראנה שלכם יהיה רחב ופתוח, תראו את השקרות מאוחדות ע"י מגן דויד שנמצא במרכז הלב ובתוך מגן דודי תראו את האותיות י.ה.ו.ה. תגידו שאתם מוכנים לוותר, לשחרר, להרפות, תרגישו את האנרגיה החזקה שזורמת לתוך הגוף. תעלו לשקרת הגרון הרוחנית ותורידו לשקרת הגרון הפיזית, אפילו רק תגידו את זה אם קשה לכם להגיע. תאחדו אותן ביחד.תראו מגן דוד שקושר את שתי השקרות ביחד. תעלו לעין השלישית הרוחנית תקראו לה , תבקשו ממנה לבוא למימד הפיזי, לשקרה הפיזית ,תראו אותן מחוברות ביחד.בקשו אהבה רוחנית, אנרגיה שזורמת ממרכז הנשמה נכנסת לכתר, תרגישו איך מכל שקרה יוצאת אנרגיה רוחנית שמתפזרת לתוך הגוף שלכם. תרגישו איך השקרות נפתחות קדימה ואחורה,איך מכל שקרה יוצאת קרן מקדימה ומחורי הגב , תרגישו את האנרגיה זורמת מתוך השקרות לגוף ולהילה. תספגו את האנרגיה וכשתרגישו מוכנים תתחילו עם מדיטציית המרכבה…." ( האנרגיה הייתה כל כך חזקה שרוב התלמידים הצליחו רק עם שקרת הבסיס והמין ולא יכלו להמשיך יותר , לכן במשך השבוע ביקשתי להפריד בין המדיטציות ולעשות כל אחת הנפרד )

טקסט – תקשור

" אם אתם מרגישים את עצמת האנרגיה והזרמים, תמשיכו איתם , אל תנסו לעקוב אחרי ההנחיה שלי, אצלי הם הורידו את התדר כדי שאוכל לתקשר…כי התקשור תמיד צריך לבוא מתוך שקט, כאשר העוצמה חזקה מידי אי אפשר לקבל את המסר כי אנרגיה חזקה לא יורדת במילים,אנרגיה זה ידע וידע זו אנרגיה,אנחנו לפעמים מקבלים תקשור כאנרגיה, לא תמיד צריך להעביר אותה דרך ההכרה , האנרגיה זורמת לתוך תאי הגוף ונאגרת שם בתוך מאגר הידע הקוסמי. ידע אינסופי לא קיים רק במרכז הנשמה אלא הוא מחובר לתוך כל תא ותא בגוף, כל גרעין וכל תא מכיל את כל הידע, אנחנו יכולים לקבל את הידע מבחוץ ומבפנים. דרך ההצטמצמות אפשר להגיע לכל הידע ודרך ההתרחבות אפשר להגיע לקוסמוס ולמרכז הידע. דיברתם מקודם על נושא הלמידה, למידה משמעותית, מהי למידה? ישנם רמות רבות של צורת למידה, הנשמה שלכם שואפת כל הזמן לידע,כי הידע מזין אותה. למידה מתקיימת כל הזמן, כל רגע, גם אם אנכם חושבים כי זו למידה, הגוף שלכם בנוי לקלוט ידע, מערך החושים שלכם סופג כל הזמן ידע, הידע זורם לתוך המודעות העליונה שלכם, נספג לתת מודע ולעל- מודע, בתוך המימד הארצי איגדתם את הידע, תחמתם אותו לנושאים שונים, הגדרתם אותו כדי ללמוד תחומים מסוימים ויצרתם הפרדה בין תחומי הידע הרחבים להתמקדות ספציפית, דבר זה מגביל אתכם , מונע מכם את ההתרחבות כי אתם שואפים למרכז אחד של ידע ולא מאפשרים לידע הרחב להיספג בכם, תחמתם את חייכם למהות מסוימת, לעיתים מתוך סוג לימוד זה סגרתם את הסקרנות האינסופית של הנשמה להתרחב ולחוות. כיון שזו המציאות שאתם יצרים אנכם יכולים לחוות צורת למידה אחרת בחוויית חיים אחרת, בה ניתנת לכם האפשרות לבחירת הידע בכל רגע, להתנסה, לזרום, לחוות את החיים בתוך מירב ההתנסויות. הכוונה למה שהם אומרים שאנחנו , החברה שלנו למדה להתמקצע בתחום מסויים וכך אנחנו הרבה פעמים נועלים את החיים שלנו לתחום מסוים ולא מאפשרים לעצמנו להתרחב בידע, להתנסות בעוד תחומים, כיון שאנחנו לומדים מקצוע מסויים אנחנו הרבה פעמים נשארים באותו מקצוע כל החיים אך הנשמה שלנו רוצה להתרחב לכל החוויות, דבר זה יוצר לפעמים הרבה עגמת נפש ופחות הנאה בחוויית החיים, ידע אמור להרחיב אותנו ולא לצמצם, בגלל צורת הלימוד והידע הקיים כיום אנחנו מצמצמים את עצמנו לתחום מסוים ולא מאפשרים לעצמנו להתרחב, לכן עליכם להרחיב את מושג הידע והלמידה , להיפתח, ללמוד, לחוות את עצמכם בכל יום מחדש, אתם לומדים כל יום, כל חוויית החיים שלכם היא למידה אחת גדולה, כל רגע בחוויית החיים מעשירה את הנשמה בידע מחודש, לימוד מועשר הוא לימוד שאינו נשאר ברמת ההבנה , ברמת הלמידה, אלא עובר לרמת ההבנה העמוקה והופך לאנרגיה שמעשירה את הנשמה, ככל שהלימוד רחב יותר אנחנו חווים אותו בכל החושים שלנו, מעשיר את כל חלקי הנשמה. הקושי הוא שיצרנו הפרדה בין הלימוד הרוחני והפיזי, ולעיתים הלימוד הפיזי נשאר רק ברמת הידע ולא עובר להעשרה רוחנית. חשוב להעשיר את בני האדם בחוויות רוחניות מרגע היוולדם, להעשיר את התהליכים הרוחניים בכל רגע, ולמזג אותם עם הלמידה הארצית, כך כל הבנה תהיה הבנת עומק שתהפוך לאנרגיה המעשירה את הנשמה. כאשר הלימוד הופך לאנרגיה הנספגת ברמה הרוחנית הוא נשאר אתכם לעד והופך להיות לחלק ממבנה הנשמה, הופך להיות חלק מהידע הנצבר , גם במיקרו וגם במקרו. אל תזלזלו בידע הרחב בו אתם מעשירים את חייכם, אל תזלזלו בחוויית החיים, זוהי הלמידה האמיתית המעשירה את הנשמה,
הם מסבירים לי שכל הידע קיים במבנה הנשמה שלנו, הוא מקור הידע, הכל קיים ואם אנחנו משלבים תהליכים רוחניים עם לימוד פיזי נוכל להגיע לידע עמוק יותר והבנות רוחניות גבוהות יותר, גם בידע הפיזי, רובנו מסתמכים על ידע פיזי שקיים ולא מאפשרים לעצמם לחוות ידע מחודש, נועלים את היצירתיות שלנו בלמידה ,לכן ההתפתחות יותר איטית, לכן ההתפתחות של בני האנוש מאוד איטית ביחס לקוסמוס, ביחס ליצורים בעולמות אחרים, כי אנחנו לא לומדים נכון. כשאנחנו לומדים נושא מסוים ומחברים אותו ליכולות הרוחניות אנחנו יכולים להגיע לידע גבוה ולקבל הבנות ולפתח את הנושא , יכולים להתקדם הרבה יותר, ממה שאנחנו קוראים גאונות זה לאנשים בעלי יכולת להתחבר למקור הידע הרוחני ולהוריד הבנות שמקדמות את הנושא אותו הם לומדים , אבל היכולת הזו קיימת אצל כל אדם באשר הוא , אם נאפשר אותו. כיון שהידע הרוחני לא מועשר אצלנו בתחום הלמידה, חלק גדול מבני האדם נחסמים לידע ואז הם נועלים את עצמם למידת הבינוניות בחיים , וחבל שכך. עליכם ללמד את עצמכם , את בני האנוש ,מגיל צעיר לשלב ידע רוחני וידע פיזי כדי לקבל עילוי מועשר בצורת הלמידה שלכם, הם אומרים כי גם בלימוד הרוחני שלכם עליכם להעשיר את הלמידה הרוחנית בתוך הלמידה הארצית , הידע קיים בכם, עליכם רק לשאוף להיפתח אליו, היו ברוכים, היו נעלים, למדו את חייכם.
היפתחו לידע, היפתחו ללמידה המועשרת, אל תחסמו את סקרנות הנשמה שבכם, היו ברוכים.
הטקסט של הלמידה נאמר לנו היום כי בעצם בתהליך שאנחנו עושים עכשיו אנחנו מקבלים ידע חדש ואנחנו צריכים להיפתח אליו, אז האנרגיה תהיה חזקה ומואצת אצלנו, ללמד אותנו כי המורים הרוחניים תמיד איתנו, היו ברוכים

הסברים למסרים:

הם הסבירו כי יש למידה שבאה מבחוץ פנימה ויש למידה שבאה מבפנים החוצה, ואנחנו עובדים כל הזמן מלמידה מהחוץ פנימה, אתה לומד מקצוע מסוים אתה מחפש ידע מבחוץ כדי לקבל אותו ואנחנו לא מספיק עובדים על למידה מבפנים החוצה, שזו הלמידה הנכונה, כי הידע קיים, במרכז קיים כל הידע, אם אנחנו נדע להתחבר לשם נוכל להעשיר את האינפורמציה בצורה מאוד מואצת, האנושות מתקדמת מאוד לאט,בגלל זה ביחס כנראה לעולמות אחרים, כי אנחנו מתבססים יותר ידי על ידע חיצוני אנחנו מצמצמים את עצמנו לידע אחד, כאלו לומד מקצוע מסוים אז אתה כל החיים נעול על איזה דרך מסוימת ולא " שנה תהיה רופא, שנה תהיה מורה…בכל מקרה כיון שאצלנו אנחנו לומדים בעיקר ידע חיצוני אנחנו שוכחים ללמד את הידע הפנימי, אם ילדים בגיל צעיר ילמדו איך להתחבר לעצמם אז הידע כל הזמן יבוא אליהם, למה גאונים ממציאים- מגלים דברים חדשים, הם כאילו מגיעים לרף של ידע חיצוני והם מבינים שאין להם מה לקבל יותר מבחוץ ואז הם מקשיבים פנימה, אז פתאום יש להם הבנות מחודשות , ידע חדש, אבל אנחנו כל הזמן נדע לשלב את הלמידה,לא רק פנימה גם החוצה, צריך לדעת לשלב את זה ביחד אז הלמידה תהיה הרבה יותר מואצת, יותר מועשרת, כי הנשמה שלנו כל הזמן רוצה ללמוד אנחנו כל הזמן לומדים, תינוק בשנה הראשונה לומד הכי הרבה, ללמוד את העולם, תחשבו כמה הוא לומד בשנה אחת, ואז אחר כך רק מתחיל להצטמצם, תינוק לא לומד הרבה מבחוץ הוא לומד יותר מבפנים, דרך זה לומד להכיר את העולם, ואז אנחנו אומרים לו – לא , מלמדים אותו ללמוד מבחוץ מלמדים אותו דברים עד שהוא מפסיק לסמוך על האינטואיציה הפנימית, על הידע הפנימי שלו. אתה לומד משהו ויש לך הבנה מיד אנחנו מחפשים בחוץ אישור להבנה שאתה יודע.לפעמים אתה יודע דברים שאין אותם בחוץ אז לא תיתן להם לגיטימציה כי כאילו אף אחד לא אמר אותם לפניך, אף אחד לא גילה אותם , אל נשכח כי כל ידע שקיים בחוץ מישהו גילה אותו, לא המציא, גילה מחדש כי הידע כבר קיים. זה סוג של למידה שאנחנו צריכים לדעת לשלב ביחד. אני זוכרת שהרבה פעמים שדיברתי על דברים אפילו דברים פיזיים אז גם ראיתי כל מיני נוסחאות, הידע קיים, זה ממש ברור לי שאם זה היה התחום שלי או משהו שמעניין אותי אז הדברים קיימים, ולמידה משמעותית היא כשידע הופך לאנרגיה ולא נשאר רק כידע , אתה לומד משהו נגיד למבחן, אם אתה לא סופג אותו,אם הוא לא מתחבר והופך לאנרגיה שמעשירה את הנשמה, הבנה פנימית אז הוא מאוד חלקי ונשכך, הלמידה שלנו מאוד חלקית, בבתי הספר, אנחנו רואים שלומדים רק ברמת הידע הוא לא נספג , לא הופך להיות ברמת האנרגיה ולכן שוכחים אותו , כאילו שאתה צריך לאגור ולאגור הרבה ידע, יש כל כך הרבה שאתה צריך לזכור כל כך הרבה דברים שאתה לא יכול להכיל את זה , הזיכרון של ההכרה מאוד מצומצם , הזיכרון של התודעה מאוד רחב, הוא אינסופי,אנחנו מתחברים רק לזיכרון של ההכרה ולא לזיכרון של התודעה , ברגע שההכרה יודעת להתחבר לזיכרון של התודעה אז כל הידע קיים, אתה רוצה משהו, אתה מבקש והידע מגיע אליך,אנחנו לא צריכים להיאחז יותר מידי בדברים החיצוניים אנחנו לא מספיק סומכים על הידע הפנימי שבנו, בכל דבר, כיון שאנחנו לא סומכים אז אנחנו כל באמת נאלצים להשתמש בידע חיצוני, לפעמים אתה יודע דברים על עצמך, אבל אתה לא סומך, אתה צריך ללכת לרופא שיגיד לך ,אתה צריך את הבדיקה שתתן את האישור לדברים, אני לא אומרת אם זה רע או טוב, אני רק מדברת על המציאות שלנו שאנחנו יותר סומכים על הידע החיצוני מהידע הפנימי שבנו,
לילי: זה קשור לאינטואיציה, למה שאנחנו מרגישים , להתחבר לידע פנימי, למה עשיתי מה שעשיתי, הרי לא עשיתי את זה קודם, בלי שליטה
רותי: אינטואיציה זה תקשור, צריך להאמין בזה יותר, לסמוך על זה יותר, אנחנו לא מספיק סומכים על עצמנו, על התחושות שלנו, אנחנו כל הזמן מחפשים לדברים אישורים מבחוץ,אם נקבל מבחוץ את האישור אז זה בסדר, אולי בגלל שכול החברה שלנו עסוקה יותר בחוץ ופחות פנימה, כל דבר, אנחנו כל הזמן מתעסקים בחוץ, לסדר את העולם בחוץ במקום פנימה.בכל אופן למידה משמעותית זה לתת לילדים את החוזק הפנימי שלהם, את האמונה הפנימית שלהם, מורה שואל שאלה בכיתה אז הילד הרבה פעמים לא חושב על התשובה שמתאימה לו אלא מה שתשובה שהמורה רוצה שתהיה, אנחנו כל הזמן מכוונים החוצה ולא לעצמך, יכול להיות שיש לשאלה הזו הרבה תשובות ואתה מנסה לחשוב מה הוא רוצה שאני אגידולא מה אני רוצה להגיד, לכן אחרי זמן ילדים מואסים בלמידה הזו,כי מאבדים את עצמם בתוך הלמידה, זה מעניין כי הרבה פעמים אצל ילדים אתה שואל שאלהשהיא לא בחומר הנלמד, או שאלה רחבה יותר או איך אתה מרגיש עם זה או תן אתה רעיונות והם לא יודעים להתמודד עם כאלה שאלות כי אנחנו לא מלמדים אותם לחשוב, להביע את עצמם, לפתח את הדברים מתוך עצמם, אז אולי לזה שר החינוך התכוון כשאמר "למידה משמעותית"